09 November 2010

setelah sekian lama..... ^_^

Hari ni 9 nov 2010... fuuuuhhhh... dah lebih 2 bulan aku tak berblog.. huhu.. nak kata bz, tak pun..sbb aku ni bukan kerja pun... muehehehe.. selama 2 bulan ni, terlalu bnyk sangat la benda yg berlaku.. nak tulih semua pun, aku pun dah tak ingat... tapi yang pasti ada yang best  & tak best..  yang pasti, ada 2 benda yang tak dapat aku lupakan....

1.  Tanggal hari Jumaat 29 Oktober 2010,  lebih kurang jam 1230pm.. Aku dapat 1 berita yang amat-amat menggembirakan.. Alhamdulillah.. tu ja ucapan yang tak putus2 keluar dari bibirku... Syukurku kehadrat Mu Ya Allah... =) berita ini disambut dengan linangan dan aliran air mata gembira.. Alhamdulillah... akhirnya, setelah 2 tahun 2 bulan aku grad sebagai pemegang Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Awam (Kepujian), akhirnya.... aku berjaya untuk memperoleh tempat dalam perkhidmatan awam sebagai PEGAWAI TADBIR DAN DIPLOMATIK.. Alhamdulillah.. tak tau nak gambarkan perasaan aku time tu camna.. terkejut bercampur gembira.. dan yang pasti, aku amat bersyukur kepada Allah...

Aku sedar, setiap apa yang kita lalui adalah ujian dari Allah untuk mengetahui sejauh mana ketabahan dan kesabaran kita selama ini.. dugaan yang aku lalui selama 2 tahun ini akhirnya Allah berikan aku sesuatu yang amat bernilai... Ya Allah... walaupun aku sering alpa dengan suruhan Mu, namun Kau tetap memberikan nikmatMu terhadap ku... Syukran Ya Allah.. Alhamdulillah... Allah tak pernah putus memberikan nikmat kepada kita walaupun kita kadang2 alpa dan leka untuk bersyukur kepadaNya... aku sebak + terharu + malu.. =(

Bukan aku sorang ja hepiiiiiii, org2 lain pun hepiiiii jgk... ^_^ parents aku semestinya orang yang paling gembira... memang selama ni depa dok menanti bila la aku nak dapat keja.. and finally.................. Alhamdulillah...  abah, mama, at last kakak dapat keja gomen...!!!~ semua ni rezki Allah.. semua Allah yang bagi.. =) dan.... kesayangan saya (Badrul Hisham Mohd Ridhwan) jgk sgt hepi bila saya dapat keja gomen.. hehe... thanks sayang sebab menyokong saya selama ini... dan tak jemu2 melayan kerenah aku..=p
haa, yang pasti seluruh ahli keluarga aku termasuk adik2, tok2, sedara mara, jiran tetangga dan kawan2 aku sume suker... hehe... (ye ker..? =D)

sebenaqnya sampai hari ni pun aku still macam tak percaya aku dapat PTD.. thats mean, aku adalah antara 400 yang TERBAIKKKK dari 63,000 calon2 yang apply PTD..  400 out of 63,000... wowwwwww!!!~ hehe... apa2 pun, aku anggap semua ni rezki Allah.. n lepas ni hari2 yang mendatang pasti akan lebih mencabar..

"Ya Allah... Teguhkanlah iman ku.. Jadikanlah aku hamba yang sentiasa mensyukuri nikmatMu.. dan janganlah Engkau jadikan aku hamba yang kufur akan segala nikmatMu.. semoga aku menjadi hamba yang sentiasa mensyukuri nikmatMu dan redha di atas segala ketentuanMu.. Aku berlindung padaMu dari kejahatan langit dan bumi... Aminnn....~"

(1 lagi perkara yang jadi, mcm akau tulis kat atas, nnt aku smbg.. rasa dah pjg dah post ni..hehe)

2 comments:

  1. i like..~! tahniah fren!
    sama-sama la kita keje gomen,
    agak kekok sbenarnya..huhu..
    check my blog, i have something for u.. ;)

    ReplyDelete
  2. congrats to u too.. amat x sangka.. rezki kita.. kawen, then dpt keje gomen..hehe..=)

    ReplyDelete